woensdag 3 mei 2017

Sitsen in Leeuwarden

Gisteren, onze 45ste trouwdag, waren we met de trein naar Leeuwarden gereisd. Al vaker werd gezegd, dat we daar eens naar toe wilden, maar op de één of andere manier kwam het er nooit van. Was het omdat mijn man het steeds associeerde met regen......? In menig boek, zo vertelde hij, regende het altijd in Leeuwarden......Nou (toevallig) gisteren niet hoor, maar koud was het er wel. Altijd wind van zee werd ons verteld.....
 
De vraag wat we dan in Leeuwarden zouden willen doen was niet moeilijk in te vullen......het museum natuurlijk. Laat er nou ( ook toevallig ?) een tentoonstelling over Sitsen zijn. Natuurlijk wist ik dat. 

Zelfs mijn  man kon dat waarderen.


Nog meer de goede uitleg, hoe Sitsen gemaakt worden. Ook wordt er een film  over vertoond.


Deze combinatie vind ik zelf heel mooi.


Ook deze had mijn belangstelling en


dan met name die grote zonnehoed. Het lijkt me een onmogelijk ding om te dragen trouwens.....


Hier een voorbeeld van het modernere blockprinten. Het Fries museum blijkt overigens ook een Verzetsmuseum te zijn. Dat leek mij meer belangstelling te krijgen dan deze prachtige Sitsen.......Eigenlijk ook wel logisch in deze tijd van het jaar......

5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Nog proficiat! En wat een leuke invulling van de dag. Mooi de sitsen, en kleding!

Marjan zei

Van harte gefeliciteerd met jullie jubileum! Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten.
Liefde is:....een man die meegaat naar een handwerkexpositie *Ü*.
Het is vast heel inspirerend voor je geweest. Heb je ideetjes opgedaan die je kunt uitvoeren op bijvoorbeeld je kaarten?
Groetjes weer

tiny zei

Nog van harte gefeliciteerd met jullie 45 jarig huwelijksdag nu op naar de 50. Prachtige foto van de sitsen , is een bezoekje waard. Groeten Tiny

Marlien zei

Gefeliciteerd!!!

Ik vind sits zo mooi.
Zag er ooit eens een tentoonstelling van in amsterdam.

els zei

Van harte gefeliciteerd Janny. Nu op naar de 50.
Heerlijk zo'n dag samen en dan zo'n mooie tentoonstelling bezoeken. Kan me voorstellen dat je hebt genoten/